666 a youtube felhasználók névválasztási szokásaiban

Aggasztó tendenciára lettem figyelmes, bár gondolom ezzel nem vagyok egyedül.

A youtube-ot böngészve az keltette fel a figyelmemet, hogy egyre több felhasználói névben tűnik fel a 666-os szám. Egy barátom azt mondta, hogy "ez mostanában divat".

Végeztem egy gyors keresést, meg végiggondoltam a dolgaimat.

Úgy ítéltem meg, hogy minden nap, amikor "jútyúbozom", találkozom legalább egy olyan videomegosztó, vagy kommentelő felhasználóval, akinek a nevében szerepel e szám. Ebben kijelenthetem, hogy egészen biztos vagyok. Mint ahogyan abban is, hogy kizárható az, hogy az átlagnál több sátánista, vagy sátánistákat érdeklő videót néznék. Bizonyára van közte olyan is, de teljesen nem odavágó videókhoz is kommentelnek "666-os" júzerek. Nem beszélve arról, hogy az adatlapok megtekintése alapján ezen felhasználók meglehetősen kis hányada tűnik valóban az okkultizmus iránt érdeklődőnek. Lehet, hogy egyszerűen rááll az emberek keze a három darab hatos beütésére, ha egy számot kell megadni? Vajon miért?

Én mindenesetre próbáltam a sejtésemre igazolást keresni.

A Wikipedia azt állítja, hogy 2008 április 9-én 3,75 millió felhasználói csatornának és 83,4 millió videónak adott otthont.

Abból indultam ki, hogy naponta nem találkozhatom 100-nál több youtube felhasználói névvel, és hogy gyakorlatilag ha a tyúbhoz nyúlok, találkozom a 666-os számmal.

Egy keresésre a rendszer valamivel több, mint 25000 olyan felhasználói csatornát adott (természetesen nem volt időm végignézni őket), amely tartalmazza a fent említett számot, videóból megközelítőleg 72000 találatot mutatott.

Az én becslésem szerint legalább minden 100. felhasználó nevében szerepel ez a szám, hiszen nap mint nap látok több ilyet is, viszont nem hinném, hogy naponta több, mint 100 felhasználói név kerülne a szemem elé. Ezek alapján a felhasználói csatornák között megközelítőleg 37000 olyannak kellene szerepelni, amely felhasználók a 666-os számot választották azonosítójuk részéül.

Amennyiben figyelembe vesszük azt a tényt, hogy nem minden regisztrált felhasználó használja aktívan a rendszert, illetve hogy némely felhasználónak több azonosítója is lehet a videomegosztón, akkor látnunk kell, hogy nagyságrendileg nem is tippeltem olyan rosszul.

Kissé elnagyolt, ám valós tapasztalatokon alapuló következtetésként szembe kell néznünk azzal, hogy hozzávetőlegesen minden századik, a youtube-ot használó ember magára vette a gonosz bélyegét. Nagyrészt valószínűleg divatból.

Elgondolkodtató adat, és nem mellékesen azzal jár, hogy -mint én- akár naponta többször is láthatjuk, olvashatjuk ezt a számot: 666.

Pluszban ennek a cikknek az elolvasásával hatszor.