Spammer RTL Klub


A minap levelet kaptam Marsi Anikótól. Ímélt. Én ugyan sosem írtam neki, és nem tudom, honnan szedte a címemet, de előzékenyen figyelmembe ajánlott egy reklámot.
Azon gondolkodtam el, hogy vajon a Marsi Anikó tud-e róla, hogy levelet küldött nekem? Azt mindenesetre elérte, hogy megjelenjen az első "celebes" poszt a blogon.

Voltak már politikusok ugyan, és valahol őket is celebként lehet értelmezni, hiszen legfőbb tevékenységük azonos Marsi Anikóval: felolvasnak egy mások által írt szöveget, miközben mutatja őket a tévé, mégis úgy érzem: ildomos a politikust és a celebet megkülönböztetni egymástól, hiszen míg a politikus tevékenységi körébe inkább tartozik a mások által írt szövegek felolvasása, addig a celeb számára a legfontosabb abszolválandó feladat, hogy mutassa a tévé.

No hát a Marsi Anikót mostmár nem csak a tévé mutatja, hanem én is.
Meg a beérkező leveleknél a freemail.

Anikó, köszönöm, hogy gondoltál rám!

Katt:











Megjegyzés:
Az apróbetűs részből kiderül, hogy én előzetesen hozzájárultam ehhez (sic!):
"Ezt a levelet az optimail online direkt-marketing rendszeren keresztül küldtük a(z) kinot@freemail.hu címre az Ön előzetes hozzájárulásával, melyet az [origo] Zrt.-nek tett a freemail.hu ingyenes rendszerébe történő regisztrációja során. E szerint Ön marketingtartalmú célzott üzenetek fogadását vállalja."

Vállalja a faszom.

De ez még hagyján. A szimpla, telibe-arcba hazudozást elviseljük, megszoktuk, természetesnek vesszük. De ami ezután jön, az végképp több a soknál, azzal együtt is, hogy a hasonló levelektől való megszabadulás halvány reményét csillantja meg:
"Amennyiben a továbbiakban mégsem szeretne az érdeklődési körének megfelelő kedvezményes ajánlatokat vagy nyereményjáték-ismertetőket kapni, kattintson ide."

Anikó-Anikó, hát ki verte bele abba az egér fejedbe, hogy ez itt az én érdeklődési körömnek megfelelő?
És most akkor nem te küldted nekem a levelet? Fentebb azt állítják ismeretlenek, hogy "az optimail online direkt-marketing rendszeren keresztül küldtük". Kik?
Anikó, én aggódom érted. Mibe keveredtél?..

(Csemegeként kinagyítottam a másik, szervesen a hirdetéshez tartozó apróbetűs részt. Én már az óriásplakátokon is csak ezeket a részeket olvasom el, illetőleg a csillaggal jelölt, félméteres feliratokhoz tartozó kiegészítéseket. Hozzá kell tegyem, hogy megfigyelésem szerint a reklámozók megpróbálják a csillag aljas mivoltát viccekkel elütni, illetve elbagatelizálni. Erre jó példa a mostanában is futó Kakaós Győri Édes Jóreggelt 30%-al kevesebb cukorral. A 30% mellett csillag, alul a másik csillagnál olvasható: "a klasszikus Kakaós Győri Édes Jóreggelthez képest". Ki gondolta volna? Azt viszont legalább megtudtuk, hogy a Kakaós Győri Édes Jóreggelt mára már klasszikussá vált...)